perjantai 4. maaliskuuta 2011

Askarrellen ja runoillen

1-vee kortti veljenpojalle
Tällä kortilla p*skishaasteeseen, jälleen kiitos Marikan lahjoitusten, pääs heti käyttöön. Mul on vaan huono tapa laittaa nää tänne etukäteen, jos vaikka saajat näkee, mut koska saaja on kohta 1-vee nii haittaneeko tuo liiemmin...

Nyt on päässy mun runo-kirja kunnolla vauhtiin. Ostin varmaan yli vuos sit kovakantisen kirjan, johon oli tarkotus keräillä parhaita runoja, ettei aina tarvis netistä etsi uutta. Mihin menee mulla ikuisuus, koska vaatimustaso on kova... Nyt oon lisäilly sinne kymmenkunta runoa, joista kortteihin on päätyny mm. kaksi seuraavaa (jälkimmäinen pojan korttiin):

Ei onni tule etsien,
se saapuu eläen.
Ei onni tule ulkoa,
se nousee rinnasta-
jos nousee;
jos ei niin, niin  herätä se sieltä
Se kuulee omantunnon kieltä
ja nousee

-J.H. Erkko

*****

Mina annan syömeni selälleen
ja annan päivän paistaa, minä tahdon kylpeä joka veen
ja joka marjan maistaa.

-Eino Leino 

***** 

Rauhallista viikonloppua! 
 

4 kommenttia:

  1. Mahtis kortti!!! Hyvä, että kamoille on käyttöä! Mulla vois olla sulle pari leimasintakin (joitain kirjaimia).

    VastaaPoista
  2. Hienosti olet sommitellut kauniin korttisi, tasapainoinen kokonaisuus!

    VastaaPoista